Hogyan készítsük fel a lakásunkat eladásra? 2. rész
Kutatások szerint ingatlant főként érzelmi alapon választunk, még ha próbáljuk is racionálisan megindokolni a döntésünket. Egyesek szerint már az első néhány másodpercben(!) eldől, hogy az adott ingatlan tetszik-e, vagy sem. Az első benyomás tehát kulcsfontosságú, mert meghatározza a látogatás hangulatát és a végső döntést.
Ha már a bejárat elhanyagolt, akkor a látogató okkal gondolhatja, hogy ugyanilyen igénytelen az ingatlan többi része is. Bár nem biztos, hogy elriasztjuk a vevőjelöltet, valószínűleg romlik az alkupozíciónk. Ezért fontos az alapos takarítás és a rendezett bejárat. Nézzük, mit tehetünk még a gyorsabb és magasabb áron történő értékesítés érdekében!
1. Egy új lábtörlő, egy évszakhoz illő ajtódísz az igényesség benyomását kelti.
2. A mondás szerint "rossz szomszédság török átok". Kellemetlen szomszédok miatt az ingatlan piaci értéke milliókkal csökkenhet. Pályafutásom során többször tapasztaltam, hogy a vevőnek tetszett a ház vagy lakás, de a közvetlen környezet nem. Hiába a szép, rendezett kert, ha a szomszédoké elhanyagolt, tele van szeméttel, kidobált bútorokkal, kacatokkal. Ezek láttán a vevő joggal feltételezheti, hogy a szomszédok igénytelenek és rossz modorúak. Ki akarna ilyen helyre költözni? Erre a problémára nincs egyértelmű megoldás, mindenki saját maga próbálja rendezni a szomszédaival. Volt már, hogy mi szedtük össze a külföldön tartózkodó szomszéd telkén a szemetet - ez is egy lehetséges megoldás.
3. Még mindig szomszédok, zajterhelés. A vásárlók többsége hétközben dolgozik, ezért gyakran hétvégére kérik az ingatlan bemutatását. Ha előre tudjuk az időpontot, érdemes a szomszédokkal egyezteni, hogy a fűnyírást, fűrészelést, egyéb hangos tevékenységet máskorra időzítsék - akár felajánlhatjuk a későbbi segítségünket is. Ha bemutatáskor a kertben vannak, be is mutathatjuk őket a leendő vevőnek.
4. Ha már a zajnál tartunk, kicsit visszakanyarodnék a kutyákra. Ha az eb nem kedveli az idegeneket és ugatásával zavarna, kérjünk meg egy családtagot, vagy szomszédot, hogy vigye el sétálni az ingatlan bemutatása alatt.
5. Amikor a látogató belép a lakásba: az ingatlanosnál kell hogy legyen lábzsák, de nem árt, ha mi is beszerezünk néhányat. Nem mindenki tudja könnyen levenni a cipőjét, vagy lehet, nem számolt vele, hogy megláthatják a zokniját. Felajánlhatunk vendégpapucsot, amiben otthonosabban, komfortosabban érezheti magát a vevő, mint egy műanyag zacskóval a lábán - de a választást hagyjuk meg neki!
6. A belső terek rendbe tételén az 1. részben már végigmentünk, de kimaradt egy igen fontos apróság. Mielőtt a látogatóink megérkeznek, a WC-ülőkét és a fedelét csukjuk le, még ha ez nálunk nem is szokás!
7. Rezsiszámlák, közös költség. Legyünk felkészültek! A vevő gyakran kíváncsi az ingatlan üzemeltetési költségeire. Ne akkor kezdjünk el keresgélni a csekkek között! Ha valamely szolgáltatónál éves elszámolás van, számoljuk ki a havi átlagköltségeket.
8. Az előkészületek közt említést érdemel a mentális felkészülés is: ha ingatlanközvetítő van jelen a bemutatáson, hagyjuk őt dolgozni! Nem szükséges minden lépését követni. Bár nehéz lehet, tartsuk vissza magunkat a közbeszólástól, és csak akkor szólaljunk meg, ha kérdeznek, vagy segítségre van szükség. A bemutatás végén bátran kínáljuk meg az érdeklődőket kávéval, süteménnyel.
Az itt felsoroltakon kívül van még egy rakat technikai jellegű dolog, amire fel kell készülni, mielőtt piacra dobjuk az ingatlanunkat, de ez egy következő blog témája. Kérdésekre addig is szívesen válaszolok itt.
Stresszmentes értékesítést kívánok!
Hozzászólások (0)